Itinerari a peu per conèixer el patrimoni cultural de Naut Aran

0

Inscripció oberta per aquesta activitat que es farà el dissabte 14 de maig i permetrà conèixer, tot caminant, les esglésies de Sant Pèir de Gessa, Santa Eulària d’Unha i Sant Andreu de Salardú

Una combinació perfecta: patrimoni cultural i patrimoni natural. Catalonia Sacra proposa pel dissabte 14 de maig, un itinerari guiat matinal a peu per conèixer el romànic de la Vall d’Aran. «Caminant per la Val d’Aran» és una ruta caminant que amb un recorregut d’uns 3 quilòmetres permetrà conèixer les esglésies de Sant Pèir de Gessa, Santa Eulària d’Unha i Sant Andreu de Salardú. L’activitat serà conduïda per Ricard Novell (Ricard Natura Cultura) i té un preu de 10 euros. La inscripció s’ha de fer en línia (https://www.cataloniasacra.cat/agenda/detall/info/608).

Aquesta passejada uneix tres pobles del municipi del Naut Aran: Gessa, Unha i Salardú i permetrà veure cases senyorials, pobles medievals, robustos campanars, esglésies d’origen romànic i conèixer llegendes sobre una talla de fusta del s. XII.

L’església de Sant Pere és de construcció moderna, del segle XVII, però la base de la capella és romànica, del segle XII. Santa Eulària d’Unha és una església d’origen romànic i és l’única de la Vall d’Aran que conserva les seves pintures murals romàniques, localitzades a la semiesfera de l’absis central. Per la seva part, l’església de Sant Andreu és una església pròpia del romànic tardà i a l’absis central s’hi pot veure el Crist de Salardú, obra mestra del taller d’Erill-la-Vall.

Aquest itinerari matinal és la primera activitat de l’agenda cultural d’aquest 2022 al Bisbat d’Urgell.

L’AGENDA DE CATALONIA SACRA CELEBRA ELS 10 ANYS AMB UNA PROGRAMACIÓ ESPECIAL

Catalonia Sacra ofereix entre març i novembre una quarantena d’activitats (visites guiades, conferències, actes de patrimoni immaterial…) per a donar a conèixer el patrimoni cultural d’arrel religiosa en tota la seva diversitat. En total es desenvoluparan 35 propostes, en 22 comarques diferents de l’àmbit territorial dels deu bisbats amb seu a Catalunya. Les activitats proposades en l’agenda 2022 són molt diverses i permeten descobrir des de conjunts monumentals; edificis auxiliars o serveis adjacents o la descoberta de béns mobles tan interessants com els vitralls, retaules i campanes.

Aquest any a la programació s’hi sumen quatre sessions de formació. Són jornades matinals de divendres o dissabte, més extenses que una visita guiada, formades per dues sessions, i pensades per aquelles persones que volen aprofundir en determinades temàtiques relacionades amb el patrimoni cultural.

La programació completa i les inscripcions per a les activitats es poden fer a www.catalonisacra.cat/agenda.

Catalonia Sacra és una iniciativa conjunta dels 10 bisbats amb seu a Catalunya creat amb la voluntat de promocionar i difondre la riquesa i diversitat del patrimoni de l’Església.

ITINERARI GUIAT «CAMINANT PER LES ESGLÉSIES DE LA VAL D’ARAN»
Dissabte 14/5/2022
Hora 9.30 h