Reunió de la Comissió institucional de la Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i Aran

0
El dia 2 de febrer i de forma on line, es va reunir la Comissió institucional de la Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i Aran, presidia per la Consellera de Cultura de la Generalitat de Catalunya l’Hble. Sra. Àngels Ponsa i Roca. Aquesta vegada hi va poder assistir l’Arquebisbe d’Urgell, Joan-Enric Vives, com a President de la Fundació del Museu Diocesà d’Urgell, i també la Delegada diocesana per al Patrimoni Sra. Clara Arbués.
La reunió també va comptar amb la presència de la vicepresidenta segona de la Diputació de Lleida, Estefania Rufach; la directora general de Patrimoni Cultural de la Generalitat de Catalunya, Elsa Ibar, i els Alcaldes i titulars dels equipaments museístics.
La Xarxa territorial de Museus de les Terres de Lleida i Aran va aprovar el seu Pla Operatiu Anual de 2021, a més de fer balanç de l’activitat duta a terme al llarg del passat 2020 i de fer efectiva la incorporació a la xarxa del Museu Hidroelèctric de Capdella, situat a la Vall Fosca, amb la qual cosa passen a ser 12 els Museus que conformen la Xarxa.
En finalitzar la reunió de la comissió, l’Arquebisbe d’Urgell i el bisbe de Solsona van manifestar el seu suport al Bisbat de Lleida, davant el litigi de les obres de la Franja, defensant la unitat de la col·lecció del Museu de Lleida, Diocesà i Comarcal i demanant que es pugui arribar a un acord que substitueixi els litigis.